18.3.12

sAkUra; buNga kEbAnGgaAn Jepun...







AssaLamUaLaiKUM..... cerita kali ni berkaitan dengan pokok 'SAKURA' atau nama lain dia ialah pokok ceri mekar... cantik an.. aku suka tengok warna pink dia.. hihihihih tahu tak? korang mesti tak tahu kalau aku tak beritahu an...

hahahah walaupun aku ni sebenarnya anti, tak suka, menyampah dengan warna pink a.k.a warna merah jambu.. tapi tak lah sampai benci sebab ia adalah salah satu warna kesukaan Rasulullah jadi tak boleh benci la... bila mak aku suruh pakai something yang ada warna pink pasti aku tolak awal-awal... tak payah nak fikir 2 kali @ lebih... sesaat jew aku bagi jawapan tak nak... hHaahahha....

hihihihi..... sekarng ni dgn kuasa allah, aku jadik suka dengan warna pink yang ada pada pokok sakura...
hebat kan kuasa allah yang tiada bandingannya.... Bila aku tgk pokok sakura aku jadi teringin pergi ke jepun...

Sakura memang menjadi kebanggaan orang Jepun... Japanese always held a fest under Sakura Tree on the beginning of season... walau bagaimanapun di negara lain juga terdapat  pokok sakura.. seperti New York, brazil and other...
Bunga Sakura boleh dijadikan salah satu teh...  Sakura memang menjadi kebanggaan orang Jepun... Japanese always held a fest under Sakura Tree on the beginning of season... walau bagaimanapun di negara lain juga terdapat  pokok sakura.. seperti New York, brazil and other...dikatakan sangat sedap... huhuhuhhu
Ia dikatakan sedap sebab aku pun tak pernah rasa.. hihii

bAGi aku pokok saKura  yang berada di bawah cahaya rembulan  adalah yang paling cantik sekali ....  kecantikananya hanya tuhan yang tahu... Rasa bersyukur sangat  dengan anugerah Allah yang disediakanNya terhadap hamba-hambanya untuk dinikmati...



No comments: