6.5.12


Assalamualaikum.. apa khabar semua... korang sihat tak? aku? alhamdulillah.. masih lagi sihat.. aku nak tanya erk dengan korang semua... apa perasaan korang tiba-tiba berada di dalam kalangan yang sangat berbeza dengan diri korang.. macam BAD VS GOOD atau pun SIANG vs MALAM...

Aku da lama tak update blog ni kan, jadi aku nak beritahu la sementara menunggu semester akan datang.. aku cari kerja la.. untuk sebulan yang pertamanya aku cuma duduk rumahlah sambil-sambil untuk cari kerja tapi tahu la kan bukan ramai orang atau kedai yang nak ambil orang untuk sementara sahaja. Akhirnya aku minta adik saudara aku untuk mencarikan kerja dekat tempat dia, memandangkan aku dapat tahu dari mak yang dia dah ada kerja rightaway daripada kerja dia sebelum masuk universiti....

Aku dapat la kerja tu, service di cafe, branch tok RESIDENCE HOTEL, di bangunan HSBC, di masjid jamek... untuk pertama kali aku jejak kaki kat situ, rasa tidak selesa la.. ye la kan first time kita datang kat tempat tu ..  aku ni nak kata budak baik tak la baik sangat kan.. biasa-biasa je la..

Nak dijadikan cerita la kan..  setelah hampir 2 ke 3 minggu aku kerja dekat situ aku dah boleh sesuaikan diri kat situ.. tapi aku sebenarnya kurang berkenan sangat kerja kat situ sebab, kebanyakan co-workers aku adalah lelaki dan mereka boleh dikatakan tak pergi sembahyang jumaat la.. jadi aku rasa kurang selesa la..




ada suatu hari tu, hari jumaat lepas la.. aku mendesak la pada salah sorang dari dorng.. kenapa tak pergi sembahyang jumaat? dia kata walaupun dia sembahyang, belum tentu sembahyang dia diterima... aku jadi keliru la kan... aku tnya dia kenapa pula?

nak tahu tak apa dia cakap.... Dia cakap yang dia minum... 'MINUM AIR KENCING SETAN' aku dah tak tahu nak cakap apa.. aku benar-benar tersentak la...tapi aku cuba tenangla.. tak nak dia terasa...
since dari tu aku rasa tak berapa selesa dengan dia...  dan lagi yang buatkan aku rasa tak selesa dengan dia ialah dia mula sentuh-sentuh aku.. kejap kat kepala.. biasanya kat kepala .. kat bahu la..

kekadang aku rasa selasa tapi  aku takot la.. ye la bukan muhrimkan mana boleh sesuka hati nak sentuh orng.. walau bagaimana selesanya aku.. takkan la aku nak biarkan  betul tak.. aku masih tahu lagi dosa pahala.....

itu la cerita aku... yang menjadi persoalannya.. apa yang perlu dilakukan untuk kita tidak terjebak dengan perkara yang berada di luar jangkauan kita... ? supaya kita tidak dikatakan culture shock?

Apa yang boleh aku katakan la ... kita kena tetapkan iman supaya tidak tergoyah bila di uji...
kita kena bertenang dan berfikir dengan logiknya... mana boleh main ikut perasaan jew...

okey la.. aku da tak tahu nak cakap apa lagi.. esok pown nak keje pagi.. doa kan aku erk agar aku dapt kekalkan diri aku tanpa berubah menjadi yang lebih teruk...

assalamualaikum

No comments: