17.5.12

RED RIDING HOOD by Sarah blakley

PADA SUATU MASA DAHULU

ADA SEORANG ADIS............

DAN SEEKOR SERIGALA JADIAN........

BAB 1


Daripada puncak pokok, seorang budak perempuan dapat melihat pemandangan di sekeliling.  Keadaan sunyi Kampung Daggorhorn yang terletak di balik lembah. Daripada pandangan atas, ia kelihatan seperti tanah asing yang sangat jauh. Tempat yang dia langsung tidak tahu apa-apa, tempat yang tidak mempunyai perancangan, tempat yang dimana ketakutakan tidak berlegar di sekeliling seperti ibu bapa yang kerisauan.

Berada tempat yang begitu tinggi di udara membuatkan Valarie merasakan seperti dirinya boleh menjadi orang lain juga. Dia boleh menjadi seekor haiwann seperti helang yang tenang dengan self survival, sombong dan jauh daripada orang.

Walaupun di umur 7 tahun, Valerie tahu yang dirinya berbeza daripada orang-orang kampung. Dia tidak boleh mengekalkan jarak di antara mereka, walaupun sahabatnya, yang bebas dan hebat. Kakaknya, Lucie adalah orang yang Valerie merasakan dunia mereka bersambung. Dia dan Lucie seperti 2 lirik yang dipusingkan bersama di dalam sebuah lagu lama yang dinyanyikan oleh penduduk kampung.

No comments: