9.5.12

TaKdIr atau TuAh ??????

assalamualaikum.. pe kabor semua?? hhhuuuaaarrrgggghhhhh.. hihihi sebenarnya aku mengantuk sekarang ni... ttp apapun aku still rasa nak update blog ni...

Apa yang korang rasa di antara takdir dengan tuah...? Kalau seseorang yang sering mempunyai nasib yang baik korang stuju tak yang itu memang takdir dia yang telah ditetapkan  oleh Allah atau tuah semata-mata??

Aku tiba-tiba terfikir semasa dalam bas tadi yang aku sering dapat apa yang aku nak, cuma yang bezanya adalah masa dan caranya.. Kekadang keadaan juga sering menyebelahi ku..

maksud aku semalam onway balik keje, aku naik ktm berhenti dekat stesen batu caves( kalau sesiapa yang duduk dekat-dekat situ pasti tahu yang situ kawasan orang india dan tempat tu memang sunyi .. ) sementara aku tunggu papa aku ambil dekat situ, aku macam biasa lah layan lagu dengan earphone sambil baca novel...

Bila sampai rumah papa cakap yang masa aku tengah dok layan 'blues' ada sorang india ni dia dok dekat dengan aku, perhatikan aku.. macam dia nak samun aku kot.. dan nasib baik.. alhamdulillah aku tak kena , kalau kena tak tahu la nak cakap apa...  ntah-ntah aku pasti meraung  kat situ...

hihihih... walaupun aku dah berumur 20, aku still rasa macam budak-budak..  kawan-kawan aku pun sering kata kat aku macam tu.. ye la mana tak nya kalau orang cakap aku sering jew tersengih-sengih..



eeehhh.. da mengarut pula da aku pergi.... apa yang aku sering tertanya adalah adakah aku ni memang budak bertuah tapi nak kata aku bertuah tak la kowt.. macam pagi tadi aku naik bas yang menyebabkan aku terlewat untuk datang kerja...



Takdir?? aku pun tak tahu la... takdir yang memang telah tersurat di lohz mahfuz.. apa yang terjadi..
tapi terdapat-dapat kata yang menyatakan..

'tiada siapa dapat mengubah hidupnya, melainkan dirinya'


macam mana pula dikatakan takdir itu telah ditetapkan...

ASTARGFIRULLAHHALAZIM!!!!!....

bukan niat aku untuk persoalkan tpi kekadang itu aku tertanya pada diri aku sendiri.... Aku sedar yang takdir kita mmng telah ditetapkan untuk diri kita oleh Allah cuma kita yang tidak pasti takdir apa yang sedang menanti kita kerana kita hanyalah hamba Allah.. tidak mengetahui lebih daripada yang ingin diingin oleh Allah....

okeyl a nak tidor la ngantok...

Assalamualaikum..... ^_^



No comments: